MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (onboardy)

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (uklouzaný trackday)

Příspěvekod Fernie » 31 říj 2017, 00:28

... myslíš kouřit? :D
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (uklouzaný trackday)

Příspěvekod dopr » 31 říj 2017, 09:43

to je taky potreba :P :D
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (uklouzaný trackday)

Příspěvekod froxic » 31 říj 2017, 09:57

Měl jsem to podobně, prostě jenom v krajní nouzi ven. A tankování bylo taky super... Benzina Express - dotykový displej v té slotě "fungoval na jedničku". Byl jsem rád že jsem po dobré čtvrt hodině vůbec natankoval a vytisknout účet bylo jak porazit bosse v nějaké videohře. Ale jinak celkově, fakt dobrá zkušenost :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nové zákulisní info)

Příspěvekod froxic » 01 úno 2018, 14:39

Mám zde nějaké nové zákulisní informace:
- Ježíšek donesl budíky pro přesné měření teploty oleje a vody včetně varování
- Nedalo mi to a na nový rok jsem koupil kabely Magnecor KV85 (bytelnější verzi dělanou pro MX5parts)
- Nechybí k tomu ani long reach svíčky od NGK (ZFR6F11) - lehké zvýšení předstihu?
- Dále už je v garáži Skidnation coolant reroute, včetně high-flow termostatu
- Koupil jsem taky pořádné přední desky - Hawk HP+ (downgrade po sjetí DS2500 na OEM bosh nebyl nic moc) a závodní brzdovku
- Včera jsem přezul konečně na vysněné AD08R a nechal vyrovnat a obout kola na boky do starých T1-R

Obrázek

No a abych si celkově zkrátil tu mimosezónní mizérii, tak jsem začal psát blogy o Miatě na Autičkaři:
https://www.autickar.cz/blog/clanek/jak ... risel/416/
https://www.autickar.cz/blog/clanek/lad ... ezonu/429/
Naposledy upravil froxic dne 21 bře 2018, 09:38, celkově upraveno 2
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nové zákulisní info)

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 01 úno 2018, 16:50

... sakra to už se tě na jaře neudržím :-D

Ale zase jsem zvědavý zda i na Ad08r budeš trhat zadek :-D
nebo se přidáš do klubu přesné stopy ...

ps. okna bych asi taky potřeboval někde maznout, občas mi písknou
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (lepivé gumy a STK story)

Příspěvekod froxic » 21 bře 2018, 09:44

Počasí teď rozcuchávání vlasů moc nepřeje a tak člověk přemýšlí, repapituluje a zároveň plánuje - přijde mi to někdy jako nekonečný proces.

Z plánů uvedených výše jsem prozatím zrealizoval "pouze" gumařinu. Uvozovky jsou v tomto případu na místě, protože ty gumy jsou jedním slovem krutopřísně úžasné (dobře, tak dvě slova). Čekal jsem, že bude grip na jiné úrovni, ale tak velký rozdíl jsem opravdu nečekal. Tam kde se T1-R začaly hrnout, AD08R drží tuhá bočnice. Reakce na změnu směru je téměř okamžitá, bez onoho želé projevu. Těžko říct, zda je to tím, že to byly první projížďky po zimě a hned s novými pneu, ale zdá se mi, že i do volantu proudí více informací. No a pokud se jede fakt hrana, tak gumy stále drží, drží a drží. Průjezdy jsou rychlé, stabilní. U T1-R bych se stejnou nájezdovou / průjezdovou rychlostí už jel buď bokem a nebo rovnou skončil v pangejtu. Zkoušel jsem to i párkrát "poslat" s očekáváním monstrózního boku (dobře, lehkého vybočení zadní nápravy :) ) a Yokohamy držely jak přibité. Zkrátka limit je někde jinde a gumy jsou více na čistou stopu než nějaké blbnutí. Nějaké boky se dají očekávat až ve vyšších rychlostech, které vyžadují i lehké přeprogramování uvažování ze strany řidiče.

DSC_1923.JPG

No vlastně jsem toho stihl už více. Mám za sebou poměrně důležitou aktivitu - STK. Nechtěl jsem nic nechat náhodě a tak jsem se objednal na místa, kde se zbytečně nesnaží hledat problém za každou cenu a posoudí stav vozu dle zdravého rozumu. I tak nepředstírám, že jsem měl trošku vítr z emisí a rollbaru. S předstihem jsem tedy zajel na (mé první) emise, kde nastal lehký zádrhel. Prvně technik nevěděl, že MX-5 rv.99 nemá OBDII, takže celý protokol musel dělat znovu. Pak tedy nic nezapojoval, pouze připožil na motor čidlo na otáčky a začlo se měřit (auto jsem předtím krásně projel a měl natankovanou 100ku). Z výfuku nešla vidět pomalu ani pára nic, tak jsem doufal v dobré čísla a ta se i ukázala. Byl tu ale jeden háček. Emise sice téměr nulové, ale lambda o pár setin výše (mimo rozmezí). A tak začal komentovat technik otevřené sání, že je to vždy problém, tak jsme přivřeli kapotu a po chvíli lambda v normě, ale emise moc vysoké. Takže nastalo několika supňové túrování motoru, dokud to nevyšlo dle norem. Každopádně je úsměvné, že i když jsou emise v pořádku (lepší než v tabulce), tak stále bazírují na lambdě (jak kdyby jim to nemohlo být jedno). Tak či tak si odvážím krásný bílý list se zelenou nálepkou a to je podstatné.

Sebevědomí stoupá a říkám si, že technická už bude v pořádku. Další den přijíždím na stanici, najedu nad jámu a technik hned kroutí hlavou a cosik brblá. Jdeme společně dolů zatímco už vytahuje metr a cosik měří. Bezprostředně se potom ptá, jestli je auto snížené a že me takto na válce nepustí. Tedy s dovětkem, že se bojí, že mi válcová zkušebna prorazí vanu. Přesouváme se k válcům a začně ukazovat na výstupek uprostřed, který by opravdu mohl dělat problémy. I když to chápu, tak přichází nával horka, prostě panika, mozek už chroustá veškeré možnosti i tu, že prostě technickou s takovým snížením nikde v ČR nedám. Tehnik naštěstí zmiňuje, že jsou i zkušebny, kde je motor válců na boku a ne uprostřed (tudíž není takový problém se světlou výškou) a hned vracel zaplacenou částku.

stk.JPG

Říkám si ok, beru telefon, obvolávám... no abych to nějak zkrátil, tak ne všechny zkušebny jsou takto upraveny a človek může narazit (a to doslova). Já jsem naštěstí pak našel jednu vhodnou stanici, kde nebyl problém a technik i lehce zavtípkoval, že to může jít ještě o 2 cm dolů a možná ani nezůstanu viset na válcích (dělají i supersporty atd..). Ve výsledku nebyl rollbar problém, ani polyuretanové silentbloky. Pouze se ptal na tlumiče, že jsou tam žluté a že by měli být černé. Tak jsme mu začal vyprávět o mojí edici (byť tam mám úplně jiné tlumiče, téže barvy) a hned byla celá návštěva kontroly spíše pohodovým pokecem někdě u piva než peskováním o nepovolených úpravách. Ukázka toho, že někde existuje i zdravý rozum.

A teď k plánům:

Jestli bude další týden pekně tak se udělají přední desky, komplet závovní brzdovka, kabely a svíčky.

No a pak o týden, nebo dva později nás čeká velký pitstop u Jaggyho (jedetoshop.cz). Čekají nás následuj-ící servisní úkony a úpravy:
- Coolant reroute (SKIDNATION) + Motorad highflow termostat 88°+ výměna chladící kapaliny + aditivum
- Chladič oleje s termostatem + dolití oleje cca 2L (zvýší se celkové množství náplně)
- Intalace budíků DEPO Racing pro přesné měření teploty oleje a vody
- Rozvody + pumpa (jestli bude potřeba tak se vymění i těsnění a gufera)
- 14° BTDC mod (zvýšení předstihu)
- Tvrdší silentbloky motoru Mazdaspeed
- Polyuretanové silentbloky diferenciálu - Strongflex červené (80 ShA) + dopasování / dotažení PPF (při brždění motorem se ozývají vibrace)
- odebrání nádobky s aktivním uhlím

DSC_1925.JPG

Pak to teprve bude podle mých představ připraveno na sezónu 2018. Doufám, že stihnu aspoň 3-4 trackday (nejenom Mýto) a snad klapne i to Rumunsko :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (gumy lepivky a pohádka o STK)

Příspěvekod metaljohn » 22 bře 2018, 22:33

Kruci ty si to pořádně mazlíš :) 8-) Říkal jsem si, jak budeš hodnotit gumy a jak tak koukám, tak se sakra zalíbily! :D Ale je to tak, nežvejkaj se vůbec. K čemu je vůbec to aktivní uhlí?
Uživatelský avatar
metaljohn
 
Příspěvky: 70
Registrován: 25 dub 2017, 21:57
Bydliště: Ml.Boleslav/Svitavy

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (gumy lepivky a pohádka o STK)

Příspěvekod froxic » 22 bře 2018, 22:50

Aktivní uhlí je k ničemu když je ten kanystr více jak 10 let starý. Měl by odchytávat výpary z paliva, každopádně to každý vytahuje jak na běžícím pásu. Nemá vliv na emise a ani po odstranění by to nemělo více smrdět v motorovém prostoru. EGR mám stejně zaslepené, tak toto bude už jenom taková třešnička.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (lepívé gumy a pohádka o STK)

Příspěvekod froxic » 30 bře 2018, 17:07

Aneb když Japonci venčí Korejce :lol: No co si budeme povídat, tento splašený hatchback nás solidně prohnal. Na rovinkách se nebylo moc o čem bavit, v zatáčkách jsem se "držel" jenom díky lepšímu obutí a pevným nervům. Každopádně jsem si pak vyzkoušel pilotovat tento ostrý hatchback a byl jsem hodně překvapený. Tak dobré auto jsem opravdu nečekal, co se týče požitku z jízdy. Motor skoro bez turbolagu, podvozek perfektní, tuhé šasi, prostě paráda.

Obrázek Obrázek Obrázek
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic

Příspěvekod froxic » 29 dub 2018, 10:36

V pátek konečně dorazila až z USA plynová vzpěra kufru. Montáž na pár minut, až tedy na to vrtání - vrták na dřevo není ideální do železa, ale tak povedlo se :)

Obrázek Obrázek

Video: https://photos.app.goo.gl/fttURb2ZKoEHGiQf7

Ten pocit po zatažení táhla, k nezaplacení...

A jinak tímto to nekončí, budu dodělávat dálku s vystřelovacím klíčem a odskokem kufru. Stay tuned :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 76 návštevníků