Tak, když děláš takovouhle přestavbu na motoru, kterej není dimenzovanej ani na 250ps , možná ani ne na 220ps třeba...Tak dáváš pochopitelně automaticky kovaný věci a mezi těma se musí ještě správně vybírat. Protože ojnice za 15-20tisíc taky nebudou moc výhra ještě. Kvalitní ojnice jsou tak od 25-30tisíc,písty obdobně spíš maličko víc i. A to je pořád takovej neprofi aftermarket ani se neptej co stojí správný ojnice do rallyauta...Taky třeba 60-80tis.i víc.
A když tohle děláš, hodí se , když to rovnou převložkuješ(už to má něco najeto a kvůli co nejmenšímu třecímu odporu) na klice a převážíš jí...Kdybys třeba věděl jakej je rozdíl v házení kliky u sériovýho motoru Clia Sport proti tomu v CTR, tak bys nevěřil...K20A2 je třeba perfektně složenej motor, proto věřím tomu , že kámošovi vydrží ten motor s kompressorem při 300ps klidně 100-120tis svižných km...Nemusí dělat ani kovanej vnitřek..Hlavně je to vyzkoušený na Arielech Atom, kde je stejná pohonná jednotka i kompressor, takže je člověk v klidu, má z čeho i vycházet.
Nevím jak je na tom motor v MX5 ještě, ale sportovec to není a ikdyby byl, ten v Cliu je a slavný to není, na závody se musí klika ideálně doladit, když se řeší A"úpravy...
Ale...když budeš dávat tyhle věci a míříš někam okolo-přes 300ps je to určitě zapotřebí jít už do materiálu...! Aby všechny rotační hmoty byli perfektně vyvážený, nebo se ti to rozlítne..Tohle není motor jako v EVU, kde to nafoukáš o 100ps a on to tak, nějak vydrží, bez nutný investice do kovanýho vnitřku...
Proto jsem se normálně zeptal co dáš za ojnice apod., zajímalo mě to..A zmínil dovyvážení vnitřku...Nic víc v tom nehledej.
Pár ko motorů jsem, už viděl...Všichni se třeba divěj proč třeba na ITR lítaj ojnice ven sem tam, no když to má třeba o 30-40ps víc, je to prostě na ty odlehčený ojnice leč ze spešl.mat. co ona má moc, motor je v sérii dost našponovanej, B motory nejsou taky good základ jako K20...Proto to odešlo i kámošovi mýmu na ZAV, nechápu, že to podcenil, je potřeba vždycky si hodně zjistit co máš za základ v motoru. Pokud možno čerpat ze zkušeností lidí co s tím třeba závodily, závodí, což u MX5 nevím kdo ti to poví no, je mi to jasný...Takže prevence je nasnadě kort, když je to tak nějak obyč.1.8...
Když jdeš do takový přestavby, musíš vyměnit preventivně spoustu věcí a zkontrolovat třeba i to olej.čerpadlo, co když je trošku přicpaný a při zvýšeným tlaku nestihne mazat, byt jen na chvíly..Taky je oka vyměnit, všechny těsnění co na motoru jsou apod..
Při dodatečným vyvážení kliky se zkontroluje jak je na tom i mazací soustava prostě, což je při tom fofru co to pak bude mít hrozně důležitá prevence....
Když vidím ty Jacson kompressory, to není nic strašnýho, tam se jen ohlídá vhodná mapa pak, jelikož dáváš větší vstřiky...víc paliva...Ale skok výkonovej není tak markantní, abys tyhle všechny věci třeba musel řešit...Každej motor je tak nějak dimenzovanej a 20-40ps navíc skousne...
Ale turbo přestavba to je o třídu vejš, liga nejvyšší. Musí se to vzít sakum prdum...Nebo taky neujedeš ani 5-10tis.km a něco vyletí tam.
Takže není to jen o ivestici do turbo kitu apod...Musíš ojnice , písty, vložky, vyvážení , těsnění apod.apod...to je dalších min.80-100tisíc...S tím je třeba počítat. Ano můžeš to udělat a nemusíš...Ale pak nepočítej s tím, že to dlouho vydrží, bohužel:(
Troufnu si říct, že, když to správně postavíš...Vydrží ten motor klidně 350ps a poměrně dlouho..Třeba 50-80tisíc klidně, před další nějakou repasí...Ano je to drahá prd...
Pak si spočítáš, že si nakonec mohl mít třeba jiný auto...Turbokity do těchto normál aut rovná se drahá věc, kompressory budiž.
Bejt tebou koupím ty ojnice aspoň, vykašli se třeba na písty, jen vem new kroužky třeba...A vejš jak na 220-230ps bych nešel. Ono je to stejně tak lehký, že od 250ps to bude neřiditelný podle mě...Ale to, už jsou jen moje dedukce...Třeba kecám.