Zdravím, po delší době udělám zase nějaký update
Upgrady (?):Auto vypadá pořád stejně, jen dostalo krutopřísné černé pruhy na prahy. Ty tam jsou samozřejmě kvůli mému estetickému cítění, žádnou korozi nezakrývají
Miatce přistála pod kapotou sportive výztuha a mezi zadní úchyty spodních ramen homemade výztuha nápravice z 7mm plocháče (lepší by bylo 6mm). Spolu s framerails už se nekroutí kastle jak vařená špageta ale už jen spíš jak čínská polívka. Obě přední výztuhy opravdu něco pomůžou, ale chtěl jsem spíš něco proti cowl shake, takže si asi ještě spíchnu nějaké výtuhy pod blatníky.
Velice laciný ale účinný komfortní upgrade byla výměna gumových dorazů tlumičů za pěnové zadní z VW Golf IV. Dají se použít i jiné (Honda, KYB..) ale cena těchto je úžasná. Seřízl jsem je myslím na 55mm, pasujou tam hezky. Přejezd kolejí, retardérů a různých děr teď nevyráží posádce dech. Na druhou stranu se auto více naklání a ponořuje, asi by to šlo poladit délkou/šířkou/tuhostí dorazů, ale nejdřív to zkusím stabilizátorem z NB. Jezdím autem denně po frýdecko-místecku (MHD zdarma = všichni dva silničáři to mají z pracáku asi jako neplacenou stáž) takže za mě velké zlepšení, u víkendovky si to rozmyslete, ztratí to trochu charakter. Další věc je že mám tlumiče Sachs, na prkenných KYBech to možná nepůjde tak poznat.
Z Aliexpressu mi přišel engine damper / záchyt reakce motoru. Jsou to dva gumové špalky v trubce a chytají boční pohyby motoru. Při normálním nastavení funguje fajn, pokud se mu dá předpětí tak ještě líp, ale pak už přenáší vibrace do kabiny. Očko na straně motoru jsem musel vypodložit a znefunkčnit, protože mají obě vůle. Holt čína. Nemůžu si to ale za ty peníze vynachválit.
Protože jezdím autem denně rozhodl jsem se odmontovat můj fancy fake OMP volant a dát zpět airbag. Větší oem volant by nevadil, ale musel jsem dát zpět i podložku nad sloupek řízení, co zabraňuje kolapsu volantové tyče, a hned jsem měl volant v nohách
Úplně jsem zapomněl jak blbě nízko byl.. Trochu pomohlo ohnout plynový pedál ať má člověk za jízdy obě nohy stejně a pak jsem se rozhodl zbavit loketních opěrek a středové konzole, které mi překážely. Udělal jsem obě nové výplně dveří, není to žádný Moss, ale za pětikilo dobrý
Hodilo se že mám kolem řadičky nějakou chromovanou capinu od ILa a tak jsem kolem ni z plechu udělal nástavbu na kterou půjde koberec. Ta zvuková izolace kolem řadičky dělá hodně a bez ní by to nešlo.
Repráčky v opěrkách jsou fajn.
Opravy: Proběhla repase všech brzd, auto už brzdí souměrně, ale gumový nástup ještě bude chtít nějaké paníze.
Jednou jsem takhle zapomněl zapojený TEN & GND test mód a koukám auto nějak líp jede! Tak Miatka dostala nový snímač teploty pro ecu, lambda sondu a protože se pak začala přehřívat tak taky termostat. Celé to přineslo dříve neviděný krouťák už od 2000 rpm a podařilo se mi dosáhnout brutální ekospotřeby 7,5L na sto
Podivné chování po studených startech to ale nevyřešilo, tak snad příště.
Řízení jsem dal na repasi, ale bez efektu. Jak moderním autům tuhne řízení s rychlostí, mě tuhne s ohřátím vozu
A to i když jsem udělal depower.. Vzdát se ale nehodlám.