Minulý víkend jsem si vyzvedl auto po větším servisu podvozku. Chtěl jsem se co nejvíce přiblížit originálnímu stavu, proto jsem zvolil tlumiče Bilstein B6 Performance, které by svojí charakteristikou měly víceméně odpovídat tlumičům z prvovýroby. Zároveň došlo k výměně jejich horního uložení (Lemförder) a excentrů na ramena od Hrocheho, které jsem preventivně koupil, protože jsem tušil, že původní nepůjdou povolit. Paradoxně šly povolit z celého podvozku nejlíp
To se ale nedalo říct o silentblocích, které se musely uřezat. Proto jsem trochu neplánovaně koupil červené Strongflexy. Samozřejmostí bylo seřízení geometrie. Původní podvozek už to měl hodně za sebou (taky po čtvrt milionu km se není čemu divit), takže auto teď funguje úplně jinak. Je mnohem tužší, ale ne tvrdé, nenaklání se a zmizely otřesy při přejezdu větších nerovností. Přijde mi, že řízení trochu ztuhlo a má lepší zpětnou vazbu, ale to bude možná díky nastavené geometrii. Kromě podvozku došlo ještě na běžnou údržbu - olej (opět Millers Oils 10W-50), brzdová kapalina, atd.
Zároveň jsem namontoval chromovanou řadičku z IL, protože mě štvalo, jak se původní kožená protáčí. Vypadá hezky, krásně hřeje
ale problém s protáčením se vyřešil jenom částečně
Občas mi jde špatně zařadit zpátečka, takže jak s tou šaltpákou kvedlám, tak se mi jí podaří vždycky trochu pootočit. Když jí dotáhnou na fest, tak sice už drží, ale je otočená o 135° proti žádoucímu stavu. Přikládám fotku, na které je vidět další zásadní upgrade, a to výměna zapalovače za záslepku od číňana.