TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod cafe-racer » 08 čer 2017, 18:08

TeeJay píše:Člověk se toho nesmí bát. Měl jsem tu převodovku na fotku ještě připoutat a bylo by to dokonalý :D ale jel jsem s ní sotva 20 km.

20.6. vyrážíme směr Švýcarsko a Itálie.
Přesné plány jsem ještě neudělal, ale pár míst v hledáčku už máme.

Ve Švýcarsku budeme bydlet v Unterentfelden (Aarau) u příbuzných. Cestou tam se zastavíme u Rýnských vodopádů, na Bodensee se rádi podíváme, jeden víkend chceme do Zoo v Bazileji, pak určitě Luzern, možná Bern, určitě Aare Gorge, Gotthard Pass, Zermatt a Matterhorn.
V Itálii je pak cíl karibik alias Spiagge bianche v Rosignano Solvay a ubytování ještě nemáme. Navíc je trošku z ruky, tak ještě není 100%, že tam pojedeme, ale nejspíš jo :)
Hodně předběžně a zevrubně (kvůli limitu destinací v mapách) to vypadá takhle https://goo.gl/maps/hpYhQnYSvAC2

Pohrával jsem si i s myšlenkou autovlaku (Livorno -> Vídeň), ale jízdenka pro 2 + auto vychází dráž než drahej italskej benzín a ještě bych byl limitovanej v tom, kdy vyrazit, tak moc nevím. :)

Každopádně za jakýkoliv tipy k cestování a kam se podívat, budu rád.


Pěkný plán. Trestuhodně míjíš fantastické Alpské passy na CH/I hranicích i Dolomity , ale pokud tě víc láká placatá Itálie tak proti gustu žádný dišputát, všechno se stihnout nedá.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod Jirka » 08 čer 2017, 19:49

Krásný plán, souhlasím ale s cafe-racerem, právě na cestě domů bych to u Bolzana strhnul doprava, pomotal se po Sella Ronda, přejet do Rakousk, tam Gross nebo něco podobného mimo dálnice... ALE je mi jasné, že by si to vyžádalo další noc právě někde na hranicích Itálie/Rakousko, aby se to domů rozumě stihlo...
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 08 čer 2017, 22:03

To já bych nejradši jezdil někde furt, hezkejch míst je tolik, ale taky nemůžu být být pryč celej měsíc nebo dva týdny jezdit 600 km denně, to by mě za chvíli taky mohlo přestat bavit :)
Ale jak tak koukám na mapy a street view, tak ta Itálie stejně asi padne, protože by toho bylo zbytečně moc a nechci se nikde honit. A hlavně primární cíl byly Alpy, ne moře, tam stejně vydržím dva dny a musím zase dál :D Teď jsme tam Itálii vmačkávali na poslední chvíli a asi je to blbost. Alespoň se budeme mít kam těšit někdy příště. :)

Zkoukl jsem mapy a nápady/doporučení na fóru a hned ta cesta zpět vypadá zábavněji: https://goo.gl/maps/mUf8ycXRcHG2
Gotthard Pass, Strada militare Fior d'Alpe-Cancano, Lago di San Giacomo di Fraele, Stelvio Pass, Karersee, Cortina d'Ampezzo, Zell am See, Königssee, Hallstatt, Hradec :)
Pěkné průsmyky, horské silnice a jezera, snad i koupací. Vynechal jsem něco, co jsem vynechat neměl? ;)

A jak řešíte ubytování? Airbnb a Couchsurfing těsně před výjezdem? :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod bkralik » 09 čer 2017, 10:35

Před Cortinou se určitě vyjeďte podívat na Tre Cime (https://cs.wikipedia.org/wiki/Tre_Cime) - je to jen pár kilometrů od té hlavní cesty, jsou tam luxusní serpentiny a je to tam parádní pohled/procházka.
O pár kilometrů dál skoro to samé - po cestě máš Lago di Fedaia, opět zajížďka pár kilometrů, ale odmění tě krásné Dolomitové jezero a naprosto parádní výhled na Marmoladu, nejvyšší horu Dolomit. Taky můžu doporučit.

A vůbec super je, že jedeš po té silnici SS241. Je to suprová klikatá okreska s relativně malým provozem, já jsem tam sice jel jen s naloženou Astrou (1.6, pět lidí), ale stejně jsem si to moc užil (zbytek posádky už tak ne :P )


PS: Jakym silikonem plánuješ lepit tu vanu? Jestli si ještě nic nekoupil, tak doporučuju Reinzosil - sice lehce dražší, ale naprosto dokonalé a nezničitelné...
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod cafe-racer » 09 čer 2017, 10:43

TeeJay píše:Zkoukl jsem mapy a nápady/doporučení na fóru a hned ta cesta zpět vypadá zábavněji: https://goo.gl/maps/mUf8ycXRcHG2
A jak řešíte ubytování? Airbnb a Couchsurfing těsně před výjezdem? :D

Výrazně lepší, nebudeš litovat.
Pokud jsi připravenej dát 30-35€ za osobu a noc, pak nemusíš plánovat vůbec nic a pořídíš v každým zimmer frei. Mimo populární silnice se při troše hledání dá pořídit i 20€ se snídaní, ale hledání zabere dost času a molto parlare / viel sprechen :-)
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 17 čer 2017, 01:34

Tak delší dobu plánovaná akce "motor ven, převodovka ven, kontrola spojky, nový ložisko setrvačníku a spojky, přetěsnění vany, motor zpět, nový chladič vody, nová převodovka" se ve spolupráci s tatínkem přítelkyně (v babiččině garáži), který mi byl ochotný pomoct s tím, že on nemá páru, jak na to a jen mi pomůže, aby to šlo rychleji, vydařila. Ve dvou se to lépe táhne.

Optimistický plán byl v pátek motor ven, v sobotu vše udělat, v neděli motor zpět. Realistický byl rezerva do začátku týdne, pesimistický týdenní akce. Nikdy jsem motor z auta nevyndával, ale než jsem se do toho dal, nakoupil jsem nářadí a nastudoval, co se dalo - v garáži jsem neměl přístup k internetu.

Začali jsme po obědě v pátek. Předek auta na stojky, sundat středový panel, manžety řadičky a řadičku samotnou
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pak sundat kapotu, airbox sání, potrubí sání, nádržku ostřikovačů, řemen serva, servo oddělit od bloku, aby nebylo třeba vypouštět ATF, sundat kryt ze svodů, aby byl lepší přístup k přírubě svody - kat, oddělit svody od katu, sundat lanovod od plynu, odpojit hadičku s přívodem paliva do bloku motoru (geniální nápad sundat víčko nádrže skvěle vyšel a nevytekl skoro žádný benzín), sundat stabík, odpojit hadice topení od firewallu, odpojit hadice vody od chladiče, vyndat chladič, odpojit kabelový svazek (startér, alternátor, klapka, váha vzduchu, airbox, CKP, CPS, 3 kabely na předku bloku, zadní lambda), oddělat pomocný spojkový váleček, aby nebylo třeba vypouštět brzdovku a bylo 10 večer.
Poctivě jsem si popisoval koncovky kabelů, abych to nepopletl, ale ono se to skoro nedá splést. Pak jsem dlouho laboroval, jak sundat palivovou hadici z trubky bez spešl kleští, no nakonec to dva šroubováky vyřešily :)
Obrázek

V sobotu jsme začali pod autem povolením PPF. Nicméně zůstal na svém místě, povolit šrouby na diffu bylo absolutně nemožný :) se spoustou času, trpělivosti, horkovzduškou, náhradních očkových klíčů a dostatečně dlouhých trubek se povolit asi taky daly, ale nestálo to za to námahu, když je tu jiná možnost. Takže ven šel střed výfuku (lambda zůstala na autě) a kat, aby šlo převodovku vyhnout do strany pryč z PPF a bylo po problému.
Obrázek
Obrázek

Před sobotním oběděm jsme pokračovali vytažením motoru, což je na celém tomhle procesu asi to nejsnazší. Moc dobře si ale nedokážu představit, jak někdo tahá motor s převodovkou bez vyvažovací kladky na jeřábu, velmi dobře se osvědčila, protože nápravnice zůstala během tahání motoru v autě.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Než fotky tady lépe poslouží timelapse :) https://www.youtube.com/watch?v=gpONW_6r9SQ
Je tam krásně v rychlosti vidět zásek s heverem pod převodovkou a zapomenutá příchytka pomocnýho spojkovýho válečku na šroubu startéru na převodovce, no příště budeme chytřejší... teda příště tam bude od válečku na firewall opletená hadička :D

Každopádně na to, že na motoru bylo loni všechno kromě vany a olejovýho čerpadla přetěsněno, byl pěkně mastnej. I u zadního gufera kliky, i když ne tolik a uvnitř dutiny mezi motorem a převodovkou téměř čisto.
Obrázek
Obrázek

No nic, spojku dolů, setrvačník dolů a šup s ním na stojan, ať může začít akce vana. Spojka Exedy po roce a 8k km jako nová. Aby ne. A setrvačník krásnej, jen teda těžkej jako prase :D
Obrázek
Obrázek

A musím říct, že jsem rád, že jsem si koupil stojan na motor. Manipulace pohádková. Jen jsem si na rotaci nasadil delší tyč do stojanu :)
Obrázek
Obrázek

Každopádně sobotní večer se blížil a na opýkání buřtů to moc nevypadalo, protože práce zbývalo dost. Sundat vanu, opatrně tak, aby plech pod ní zůstal nepoškozený, pak sundat trubici se sacím košem z pumpy, kadmiovaný plech a
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

V motoru vypadalo všechno hezky, z povzdálí byl na to všechno hezkej pohled.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Spoustu času pak trvalo čištění povrchu mezi vanou, plechem, plechem a blokem motoru. Všechno jsme čistili do čista s pomocí žiletek a nehtů, aby to bylo tip ťop, a na závěr ještě odmastili. Namazat blok silikonem (jo, měl jsem nakoupený dvě tuby Reinzosilu, v podstatě jsem ho koupil naslepo, doporučení bkralika - díky - mě utvrdilo, že jsem chybu neudělal), nasadit plech a půlměsícová těsnění na vanu od Reinze, zase namazat silikonem, nasadit vanu a utáhnout na danej moment. Výsledek se dostavil - asi jsem tam toho dal místy o trošku víc, tak to trochu lezlo ven, ale asi lepší, než míň. Sice to není na fotce vidět, ale zároveň jsem sundal rámeček kolem zadního gufera kliky, tak ten se přetěsnil taky a gufero vyměnilo. Sundat gufero, aniž by se cokoliv poškrábalo, a zároveň nechat hliníkovej rámček na bloku motoru, se zdálo jako nadlidskej úkol. Ale ten rámeček tam žádnej jinej důvod stejně nemá, než aby usnadnil výměnu gufera...
Obrázek
Tím skončil sobotní večer téměř v 23:00 a byl nejvyšší čas se na to vyprdnout.

V neděli bylo krásně a to i v garáži. Silikon mezitím krásně vytvrdnul. Přebytky kolem jsem odřezal žiletkou a mohli jsme se chystat na montáž motoru zpět.
Obrázek

Ve zktrace - vyměnili jsme gufero v setrvačníku, vyměnili jsme spojkový ložisko, přestože starý bylo v podstatě jako nový, setrvačník se hodil zpátky na blok motoru, spojka s improvizovaným přípravkem taktéž - a šlo by to i bez něj, oko opravdu vidí, oko není... :lol:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Nová převodovka (no, nová, tahle měla najeto cca 100k, moje 225k) se přicvakla na blok motoru a bylo téměř hotovo.
Obrázek
Obrázek

Z toho člověk nemůže nemít radost :)
Obrázek

No tak šup s ním zpět + kardan a PPF, výfuk.
Obrázek
Obrázek

Oblíknout, tentokrát s novým chladičem... a opět bylo deset večer.
Obrázek
Obrázek

V garáži jsme nechtěli strávit noc, takže jsme ještě pokračovali v pondělí - dozapojovat elektriku, palivovou hadičku, přidělat sportive vzpěry na podvozek (tady jsem tvrdě narazil, sundat ze zadní nápravy původní "žebřík" byla rasovina hodné metrové trubky a stejně byla potřeba flexa; motýla pod převodovku pro změnu nešlo chytit žádnou z M10 matek, co jsem měl - 1.0 ani 1.5 stoupání na závit nesedělo, ještě zkusím 1.25).

To byly vesměs drobnosti až na ty vzpěry, to chvíli dalo. Pak už jen napustit kapaliny a poprvé nastartovat. Povedlo se. První 2-3 vteřiny byly docela rachot, na sucho. Ale pumpa pumpovala rychle.
Pak ale sledovat, jak se odpařují všechny odmašťovače a odrezovače z bloku motoru nebylo nic příjemnýho, jeden by řekl, že se pálí motor... :D no naštěstí to za pár minut přestalo.
Jinak koho to zajímá, v chladiči je Sheron Antifreeze MAXI D na -30°C, v motoru je teď nový 5W-50 VR1 Racing od Valvoline (pokus, předchozí rok a půl jsem vždy dával Max Life 5W-40), v převodovce Valvoline Gear Oil 75W-90 GL-4.

Pak už jen nasadit kapotu a hurá na první projížďku na zmrzlinu.
Obrázek
Obrázek

No zkrátka paráda. Kdybych řekl, že se to obešlo úplně bez problémů, tak bych kecal, ale kromě pár zarezlých šroubů na výfuku, kardanu a zadní nápravě to všechno šlo fakt hladce. Jedený podstatnější problém byla málo navléknutá a utažená hadice do výměníku topení, takže se mi za noc vylil půllitr chladící kapaliny pod auto. Ale to jsem podchytil včas, všechno ostatní bezvadný. A i z toho důvodu jsem tohle nedělal víkend před výletem do Švýcarska, ale dva víkendy před ním, abych v běžném provozu odladil případné nedokonalosti.

Každopádně na programátora si říkám, že dobrý výkon :D Co jsem udělal špatně, bylo to, že jsem měl nastudovat i rozvody, sundat je a rovnou přetěsnit i olejový čerpadlo, znovu přední gufero na klice, gufera na vačkách i ventildekl. Ne snad, že by tam olej vyloženě chcal, ale přes čerpadlo se zdá prosakuje, což je škoda, protože až ho budu chtít přetěsnit, znovu bude muset vana dolů... asi to zatím nechám plavat, teď s "děravou" vanou jsem doléval méně než 1l / 10k km, takže s přetěsněnou vanou a zadním guferem to nebude ani tolik.

Jeden postřeh a to ohledně 50mm celohliníkového chladiče od jagyho - výbornej, provedení pěkné, ručička se málokdy podívá daleko za střed a nikdy za ním nesetrvá dlouho, ale kdybych chtěl mít ještě lepší chladící výkon co se vody týká, musel bych dát jinej termostat. Zatím netřeba. Spíš se poohlédnu po chladiči oleje, ať to teda mám komplet.

A poslední postřeh ohledně vyměněné převodovky. Přestože jsem vyměnil svoji převodovku (pětikvalt, 2002, 225k najeto) za téměř tu samou (pětikvalt, 2004, 100k najeto), tak díky tomu polovičnímu nájezdu a možná i lepší péči teď auto řadí pohádkově. Dráhy jsou o poznání přesnější, kvalty tam jdou snadněji, jednička se dá řadit i za jízdy (s předchozí převodovkou i s meziplynem téměř nemožné) a dvojka, samozřejmě, nechytá zuby, jako ta moje. Z toho jsem měl radost asi největší :)

No a jestli tohle někdo přečte na jeden zátah, tak klobouk dolů. Ale jak se občas říká ze srandy v naší branži: "it was hard to write, it should be hard to read" :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod m8rinek » 17 čer 2017, 11:01

Super práce, Miata je sama o sobě jednoduchá a dokázal jsi, že většina věcí lze udělat doma, ovšem bez základního vybavení se neobejdeš. Asi tak nějak nemám výhrad. Mimochodem pěkná garáž, babička ji jistě potřebovat nebude a na takovýhle víkendový akce ideál :))).
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod cafe-racer » 19 čer 2017, 12:39

Pěkný vidět tolik nadšení pro věc :-) Tak ať se ti za strávený čas v garáži odmění bezproblémovým provozem.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod TeeJay » 04 črc 2017, 12:07

Díky, jen ten olej učůrává ještě u olejovýho čerpadla, tak si to dám stejně asi celé ještě jednou i s rozvody, ať je to kompletní :lol: a komplet renovací podvozku.

Dovolenou jsme si náležitě užili, vykoupali se v "Ženevském" jezeře (Lac léman), "Lucernském" (Vierwaldstättersee), Lungernsee a Brinzersee a na místním koupališti, projeli jsme se přes Grimselpass, Furkapass, Tremolu (starý Gotthardpass) a Gotthardpass, podívali se do Aareschluchtu, prošli si Lousanne, Luzern a Aarau, vyšlápli si nahoru i dolu Pilatus nad Luzernem (2132 m.n.m, byla sranda sledovat teenage amíky, co přijeli nahoru lanovkou v tílku a žabkách :D) a hlavně jsme si odpočinuli od všedních starostí. Návrat přes italské a rakouské Alpy jsme nakonec nechali na příští dovolenou.

Trošku pozlobil startér, až doma jsem zjistil, že se z něj vytratila jedna zásadní matka, jinak naprosto ok, ale nevadí, na ťuknutí odstartoval celou dovolenou a roztlačit to jde taky vždycky :D Ale to nic nezměnilo na tom, že celé to bylo hrozně krásné a fajn.

Na Autobahnu jsme potkali Trabant roadster, asi homemade edice, a vyzkoušeli 200 km/h dle GPS (se střechou nahoře) - 6000 RPM a auto krásně stabilní. Můj hororový zážitek v podobě 180 km/h v jedničkové Octávii se naštěstí neopakoval.

Pár statistik:
  • Ujeto 2501 km
  • Spáleno 205 l benzínu
  • Průměrná spotřeba 8,51 l/100 km
  • V ČR průměrná spotřeba 9,05 l/100 km (9,0; 9,1)
  • V D průměrná spotřeba 8,78 l/100 km (9,2; 9,9; 7,9 - vyváženo cestou zpět plnou rychlostních omezení)
  • V CH průměrná spotřeba 7,67 l/100 km (7,6; 7,8; 7,4)
  • V ČR průměrná cena benzínu 30,6 Kč/l
  • V D průměrná cena benzínu 37,60 Kč/l
  • V CH průměrná cena benzínu 35,33 Kč/l (jedna nádrž 98 oktan)
S Mazdou jsme ujeli celkem 2501 km + dalších 500 v Octávii, když jsme jeli na jeden výlet ve čtyřech. Docela mě překvapilo, jak snadno se dá zvyknout na ježdění pomalu a podle předpisů, jak je ve Švýcarsku zvykem. A mile mě potěšila spotřeba - ale je to za tu cenu, že jsem jezdil výletním tempem, žádné rychlé rozjezdy, žádné točení do omezovače. Po návratu do ČR jsem pokračoval v jízdním stylu naučeném v Ch a najednou mě všichni předjížděli a byl jsem brzda provozu. A přitom jezdil pomalu může být taky hrozně fajn - dojet někam o 2 minuty dříve není žádná velká výhra. :)

A pár fotek...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A nakonec ještě jeden poznatek - až v horských průsmycích cestou do prudkých kopců si člověk uvědomí, jak málo výkonu to autíčko opravdu má :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: TeeJayova kočkolapka - NBfl 1.8

Příspěvekod dopr » 04 črc 2017, 12:38

Krasnej roadtip. Verim ze jste si ho maximalne uzili. Svajc je uzasnej. A s tim vykonem mas velkou pravdu. Jak u NB tak u NC to v alpskych prusmycich clovek teprve pozna :)
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků

cron