Erikova NBFL 1.8 Impuls

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod Erik1 » 17 led 2017, 17:03

Takže asi je na čase abych konečně přidal i svoje nové vozítko.
Miata je to v pořadí druhá, s tou první jsem to nějak za ty 3 roky nestihl)). Byla to BRG NBFL 1.6tka 2001 v absolutně základní vábavě, takže vlastně nic moc zajímavého, ale už během pár týdnů mě přesvědčila, že žádné jiné auto než Miatu už nechci. Po 3 letech ale pomalu přestávala stačit, a trochu i začínala reznout tak jsem si řekl že je čas na pořízení jiného auta (opravdu jsem si asi 14dni namlouval ze možná zkusim něco jiného než mx-5, lol). A tohle už budu mít "na pořád".

Hledání vyšlo akorát na podzim a začátek zimy a must have věci byly jasný: NBFL, 1.8 a nějaká trošku lepší výbava. Na český prostředí, jak je známo, evidentně nesplnitelné požadavky, tak jsem po dvou měsících začal hledat v Německu a po měsíci každodenního hlídání se objevila vysněná Impulska v černý a já ji během pár hodin rezervoval a nechal dovézt.

Co to teda je za auto. Podle mýho soudu nejkrásnější edice NBčka (mazdaspeed nepočítám). Byla to limitka IMPULS (tuším 1500ks??) v roce 2005 na doprodej téměř paralelně s tou dobou novým NCčkem, takže auto má vpodstatě všechno co může NB mít:

1.8čka (dělali i impuls 1.6)
Spešl interiér s dřevěným volantem, ručkou a řadičkou
Klima (tu jsem fakt nijak nevyžadoval, ale když už tam je....)
Samosvor ( není to Torsen ale TOCHIGI FUJI SUPER LSD)
Sound bar
Rok výroby 2005, Najeto 159k a první majitel se serviskou
a hlavně absolutně ŽÁDNÁ REZ!

Jsem ultraspokojenej a třeba výkonnostní rozdíl oproti 1.6tkou je opravdu znatelný, to jsem nečekal. Na ježdění po městě to dělá velkej rozdíl. Pár věcí chci ještě doladit:

Kola na léto (dovezla se na Rialech viz foto s novejma letníma gumama Hankook,tak jsem je vyměnil za zimáky a sháním něco co se bude hodit, že seženu origo Impuls kola si nedělám iluze. Nebránim se ani 16tkám, i když preferuju 15tky.)

Hlavice řadičky (v autě je nerezová kvalitní hlavice, jsem s ní spoko jen by to chtělo tu origo, ale 4k za ní fakt dávat nehodlám, rád si nechám poradit cenově rozumnou alternativu která bude ale stát míň než plná nádrž)

Antikorozní nástřik (Miata je moje daily, věřim že s péčí se dá jezdit celoročně s čímkoli, a proto to na jaře budu chtít posychrovat)

AUX do origo sterea vyvedený do středový konzole (Už je to na cestě z Aliexpress, klidně nahodim foto z instalace)

Co mi vadí? Trošku mě irituje chromový lemování předních postranních okýnek, ale to je opravdu všechno. Taky mě překvapilo že je v autě olej 5w30, já byl zvyklej dávat 10w40.
Každopádně vyhlížím netrpělivě první slunný dny na pořádnou projížďku.


Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil Erik1 dne 18 led 2017, 22:44, celkově upraveno 1
2005 Nbfl Impuls 1.8
Erik1
 
Příspěvky: 60
Registrován: 03 dub 2014, 22:50

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod Cromoly » 17 led 2017, 17:59

Klimy te rad zbavim kdybys ji chtel dat pryc :-) Jinak edice zajimava a auto moc pekny!
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod AndrewG » 17 led 2017, 18:23

no s tym LSD si to "vychytal" ale holt to je udel impulsiek :? inak pekna :idea:
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod buteo » 17 led 2017, 18:37

Pěkná - vitej!
(Btw: až seženeš tu dřevěnou hlavici řadičky, zkus mně nabídnout tuto kovovou ;) )
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod TeeJay » 17 led 2017, 18:39

AndrewG píše:no s tym LSD si to "vychytal" ale holt to je udel impulsiek :? inak pekna :idea:

Zrovna jsem to chtěl napsat, ještě bych přidal "LSD" :) viz tady a pak v dolní části stránky tady :)
Nicméně je opravdu hezká a palec hore za daily provoz.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod KarolKo » 17 led 2017, 19:22

Další, který lituje, že má klimu... Pokud se jí budeš chtít zbavit, tak doporučuju až po létě, abys nelitoval. Mám to za sebou - taky jsem si při koupi první majdy říkal, na co klima v autě bez střechy, po prvním létě (r. 2015) jsem ale prozřel a výsledkem byla výměna za NCéčko s AC - a slouží v horku i při shozené střeše. Ale samozřejmě jsou i tací, kteří AC nechtějí a kterým nevadí, že jsou ve vlastní šťávě a na omdlení...Toť má zkušenost. Autíčko ale moc pěkné a ať přináší jen hubu od ucha k uchu.
KarolKo
 
Příspěvky: 180
Registrován: 28 lis 2014, 19:20

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod mojžo » 18 led 2017, 10:08

k tomu LSD - Tochigi Fuji je úúplne super, ale nesmieš ho zničiť.

Ako na to?

Ten diferenciál nesmie ísť na valce - čiže na STK nesmiesť pripustiť, aby zadnú nápravu skúšali valcami. Rozbije ho to, že jedno koleso stojí a druhé sa nasilu roztočí. Pozor na to.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod Erik1 » 18 led 2017, 12:28

mojžo píše:k tomu LSD - Tochigi Fuji je úúplne super, ale nesmieš ho zničiť.

Ako na to?

Ten diferenciál nesmie ísť na valce - čiže na STK nesmiesť pripustiť, aby zadnú nápravu skúšali valcami. Rozbije ho to, že jedno koleso stojí a druhé sa nasilu roztočí. Pozor na to.


Dobrý tip,netusil jsem, dám si bacha..predpokladam ze kdyby byl v haji tak huci a jelikoz ted dela 11tky tak porad facha..nejake jine specifika oproti tem Torsenum co si pohlidat?

Jinak klimu vymontovavat nebudu, jen jsem za 3 roky v Miate bez ni po ni zatouzil tak 3x,asi jsem odolny jedinec ale umim si predstavit ze ted uz se mi nebude chtit ji vypinat)
2005 Nbfl Impuls 1.8
Erik1
 
Příspěvky: 60
Registrován: 03 dub 2014, 22:50

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod mojžo » 18 led 2017, 15:19

"Keby bol v háji" - on aj s ulámanými packami na lamele ktorá je vnútri stále funguje, ale už nedokáže prerozdeliť 30%, ale len cca 15%. Proste stále lepšie ako nič :) Sú tam 4 výstupky, ktoré sa ulomia. Keď meníš v diferenciáli olej a nájdeš všetky 4, tak si... no, v pohode :) , lebo nerozbijú súkolesie.

Výhoda Tochigi Fuji je, že má predpätie, čiže funguje aj keď odľahčené koleso nemá kde odovzdať krútiaci moment. Je to dobrý diferenciál, len tento konkrétny typ je má materiálovo podhodnotenú lamelu, preto na to treba dávať, ako sa vraví - "ara"
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Erikova NBFL 1.8 Impuls

Příspěvekod Pavel260 » 18 led 2017, 15:34

Ten interiér se mi líbí. pěkná.
Ale, plná palba a nemá mlhovky jo ? :D
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Další

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 317 návštevníků

cron