Po několikaletém soužití s NA 1,6 jsem se rozhodl pro up?grade a pořídil NBFL. O tom, že to byl krok správným směrem trochu pochybuji, ale nic není definitivní a trochu jsem se utvrdil v tom, že dřív se auta dělala …řekněme líp než v dobách pozdějších.
Ale! Je to mx-5 se vším všudy. Parádní podvozek, parádní řízení (byť poněkud přeposilovaný) Převodovka, motor…Kdybych neznal NA, moje nadšení by nemělo mezí:) A byť je těžší, je o poznání svižnější a poddajnější a líp se řídí moji přítelkyni. Taky je komfortnější a lépe se s ní žije při denním ježdění. Ale obávám se, že tak během tří až pěti let začnu hledat NA z posledních let výroby s 1,8 british racing gren a béžovou kůží uvnitř.
Moje NBFL bylo pravděpodobně nějak ťuknutý na čumák, ale do tlumičů to nešlo a opravený to je relativně dobře. Průšvih byla jiná věc. Od počátku mi přišlo, že to jede jenom o malinko líp (jestli vůbec) než NA. A to tak, že čím dál tím hůř. Až jednou se mi rozsvítila kontrolka check engine a po příjezdu domu jsem auto začal trochu zkoumat a zjistil, že mám značnou vůli na řemenici na klice. Objednal jsem řemenici z ilmotorsport a odvezl k Otovi Švaňkovi. Potom, co řemenici sundal, tak zjistil, že ta je v naprostým pořádku, ale vůle je mezi klikou, čepem a řemenicema. Bohužel to odnesla i ta klika samotná. Díky Otově přístupu k práci se klika měnit nemusela, byť by si tím vydělal víc, než tím, že modeloval novej klínek do tý šišatý drážky v klice. Zároveň udělal rozvody, vyměnil olej 5W50FS Valvoline a chladící kapalinu. Od té doby jezdím a jezdím a nestíhám se divit, jak to oproti předchozímu stavu jede jako prase a žere to o 30% míň. Ještě jedna „drobnost“. Nějakýmu specialistovi se asi nechtělo platit 150,- za HB4 žárovku v pravým oku, tak vylomil tu patici a místo toho tam nějak přidrátoval H4 za pade, která se tam klepe, vypadá to blbě a vyměnit ji je za trest. No…co dodat. Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí.
Z výbavy stroj má Nardi Torino volant, dif se zvýšenou svorností, alespoň myslim:), elektrický vokýnka a ne úplně super střechu.
Po nepěkným zážitku se svkosty Kingstar na jedné ose a Sunny na druhé, jsem pořídil bačkory Yokohama Parada SPEC2 v originálním rozměru
Úpravy stávající: Všechno na tom je ještě od předchozího majitele. Kola a zrcátka v černý perleti…nemůžu říct, že se mi to nelíbí. A pokud s designem nebudu nic dělat, tak to tak nechám…i když leštěný ráfky mě docela lákaj:)
Úpravy budoucí: Z designu…buďto nic nebo jenom drobnosti. Černý lak na pozadí světlometů, možná pruh nad práh s nápisem „miata“ ve stylu Carrery RS. A po technický stránce: rád bych šel s výkonem trochu nahoru a s tím spojený brzdy a podvozek. Cesta bude určitě atmosférická. Uvědomuju si, že je trnitější, asi i nákladnější a míň impozantní, ale nějak mi k duchu tohohle auta nesedí motor, kterej táhne vocpoda až nahoru. Tady si ten výkon chci zasloužit. Takže před motorem: kratší sání a hodně propustný, časem možná čtyřklapka se čtyřma hříbkama. Ostřejší vačice, vyšší komprese…? A za motorem čtyřy naladěný zakroucený trubky, někde pod motorem do jedný a jejím konci jeden tlumič. Vyházet huhlí, katy a podobný rádoby ekologický výdobytky. Můj cíl je cca 30hp nahoru, což snad není nereálný.