Tak po delší době opráším vlákno, když je teď víc času.
Poslední komentář víc jak rok zpět, za tu dobu jsem zmoudřel, přestal tolik utrácet a věnoval se víc ježdění a snažim se nekupovat a neřešit blbosti. Loni jsem se prvně účastnil celé sezony MX-5 cupu, výsledky žádný valný, ovšem, zajezdil jsem si parádně. Zjistil jsem, že všechno co jsem tak horečně ladil je k prdu, když dobře řízená seriová jedna šestka je prakticky stejně rychlá. Ovšem, to je problém rukou, né auta. Auto musím jinak pochválit, že vše přežilo jen s pravidelnou výměnou oleje, za loňský rok asi 6x.
Ještě před sezonou jsem namontoval nový volant OMP Velocita (35mm). Což byla asi jediná úprava.
Po první závodě jsem musel trochu upravit setup, takže jsem zahodil žluté EBCéčka, pořídil HP+ destičky, místo Michelin jsem obul Advan Neovy a hned to dostali úplně jiný říz. Dokonce to zatáčelo tak, že jsem si prošoupal plastový podběh nad předním levým kolem. Takže přišlo na řadu zvednutí auta o cca 1cm, tím pádem i jiná geometrie. Pokud si dobře pamatuju, tak odklony -2,5 předek, -2,0 zadek. Vepředu jsem chtěl otestovat mírnou rozbíhavost, vzadu sbíhavost těsně kolem nuly. Rozbíhavost, krom toho že to po cestách s kolejema pořád tahá za volant, jsem nijak nepoznal, takže je letos nechám srovnat. Konečně se také povedlo odvzdušnit řádně brzdy, když jsem s Teejayovo návodem několikrát nechal zavrčet ABS systém. To byla snad nejlepší věc co mě potkala od vlastnictví auta. Brzda se konečně nepropadá bůhví kam a nemusim ani při prudkym brždění a meziplynu dělat pozice z jógy. Dokonce bych si teď dovolil tvrdit, že to i brzdí.
Co se týká chlazení voda - olej, které jsem prvně otestoval v zátěži, nezbývá než pochválit. Dá se říct, že přes 120 st. jsem se nepodíval. I když jsem kroužil hodně vytrvale, teplota se teď stabilně drží kolem 110-115st. Spíš mám opačný problém, pokud je chladno, tak olej se vyšplhá někam kolem 70-75st. a tam to hasne, na vodu nemám přesný budík, ale podle mě se taky úplně nepředře, aby něco ohřála. Možná to chtělo olejový adaptér s termostatem, nevím... Zatim to řeším tak, že v chladnu moc nejezdím a když tak s citem.
Měl jsem trochu strach, jestli jsem neprohloupil s posilovačem. Pravda je, že to asi žádný reálně přínosný upgrade není, ale už jsem si zvykl a celkově mi to k charakteru auta sedí.
Letos jsem vyměnil koncovku výfuku - prostě to chtělo změnu. A místo Duplex Cobalta jsem nasadil naprosto stupidně vypadající rouru od Malianu, ovšem pozor, váží jen 6,5kg. Cobalt byl moc tlouštík. Odmotal jsem unavenou pásku ze svodů, rovnou jsem vybrousil sváry, když jsem je měl dole, opravil jsem podsvícení budíků na palubovce, zaaretoval jsem poničený podběh a zničil jsem stahovačku okénka, kterou jsem se snažil opravit. Naštěstí už jsem opatřil novou.
Vzhledem k situaci nevím, jestli bude letos opět možné zajezdit nějaké autodromy. Každopádně, měl jsem to už od loňska v plánu a poté co jsem četl Jarkovo vlákno, nechávám aktuálně v BMmotors dělat přepážky do olejové vany. K tomu ještě nějaké drobnosti s čidly teploty oleje, abych se zbavil jednoho sendviče pod filtrem na olej a pokud to půjde, tak se ještě upraví zadní výstuha nápravy, tak aby lépe tužila. Dál se uvidí, co přinese doba. Pokud bude možné jezdit, vyměním nejspíš Advan Neovy zpět za Michelinky, které mi přišli na okresky použitelnější a na řádění pořídím na druhou sadu něco víc okruhovýho. A pak budu vycházet z toho, co bude potřeba.
Fotky to nějak nebere...
https://www.youtube.com/watch?v=pR70nnVE7Dg